berggrenplace

Alla inlägg den 16 januari 2021

Av Åsa Berggren - 16 januari 2021 18:05

Godkväll!...


Ja då vart det helg igen, tyvär så är det ju lite trist att helgerna går så fort. Men detta har hitills varit en riktigt lugn och bra helg, och jag har inte ens varit utanför dörren.

Det ' är så skönt ibland att bara inte göra något alls. Bara det man vill, och känner att man mår bra av.

Idag har jag stekt ostscnitzel till middag, barnen fick mos. Och jag har köpt typ ett dietris, med mindre kalorier än vanligt ris.

Det är hyfsat gott, smakar inte så mycket, men det är lite tuggmotstånd i och man kan ju krydda upp riset så blir det godare. Har även köpt dietspaghetti också.

Jag älskar ju pasta och ris och sånt, och det tycker jag skulle vara rätt tråkigt om man helt behövde avstå från det, bara för man vill äta lite nyttigare.

Jag gjorde min första jordnötsås till, och den måste jag säga blev riktigt god.

För jag vill ju försökta gå ner minst tio kilo till, men det får väl ta den tid det tar. Men jag försöker tänka mer på vad jag äter, har köpt nyttigare såser tillexempel som passar till det mesta.

Den som jag kör med just nu heter Racnch mayo, från början tyckte jag den var lite stark, men nu tycker både jag och min man att den är supergod.

Har ju gått upp något kilo här då jag var ledig i jul, men jag får försöka jobba på det. Är ju lättare då man kommer igång med den riktiga vardagen, med jobb och så rör man sig oftast mer än då man går hemma och drar benen efter sig hela dagarna  .

Och nu har jag nyss beställt fyra burkar till  ,

Det är lite dyrt typ 50 kr per burk. Men man kan ha den till tex hamburgare, tacos, och vad man känner för. Köper den just nu i stället för beanäsås.

Jag försöker kämpa med min bok också nu, fast det går trögt.

Jag hade ju först tänkt skriva om mig själv och mitt liv, men sen tyckte jag det var bättre att skriva om nån som kanske har haft liknande liv som jag, en annan huvudperson. Då kan man bre ut mer på detaljerna och slippa riskera att såra någon som kanske känner igen sig i berättelsen. och dessutom öka på spänningen lite mer.

Jag har börjat på andra kapitlet. 

Jag tänkte att om nån vill läsa det jag skriver och säga vad man tycker och så. Det är ju alltid bra att ha fler ögon, för själv kan man ju lätt bli lite blind, och jag missar kanske nåt som är självklart för någon annan, som inte jag tänker på, liksom. Då är det bara att höra av sig så kanske vi kan starta ett litet samarbete.

Nu blir det nog att titta på teve resten av kvällen, imorgon ska jag vara lite mer aktiv tänkte jag och träna.

Men nu vill jag önska ev läsare en trevlig kväll .





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards