berggrenplace

Direktlänk till inlägg 19 april 2020

Sänder styrkekram till alla som har det svårt där ute.

Av Åsa Berggren - 19 april 2020 20:44

Godkväll!

Tänkte det var dags för några rader nu igen. Den här helgen har jag inte gjort något särskilt, tiden har liksom bara rullat på.

Jag och min man var ute på långprommenad i går, broarna runt och idag gick jag en prommenad själv med mina stavar.

Försöker träna mig lite mer på kondisionsträning nu, och övar på att gå lite fortare än vad jag brukar göra, men större delen av prommenaderna sker i lite lugnare takt.

Men jag märker att jag har börjat få bättre kondis och orkar mer. Och det känns bra, även om det just nu inte händer särskilt mycket med vikten, så blir det kanske så småningom.

Det kommer att ta tid inser jag innan jag når ett av mina delmål, under 80.

Men jag har ingen brådska, jag försöker i allafall intala mig det, även om jag önskar att det hände fortare.

Men jag vet att jag har svårt att gå ner, och jag har större chans att misslyckas om jag bara stressar på för att sen gå upp igen.

Så har jag gjort i många år, sk jojo bantning, och det är ingenting som jag rekomenderar. DÅ tror jag det är bättre att inse läget, och ta det i sin egen takt, och bli glad den dagen det händer.

Min absoluta målvikt skulle vara 75, eller 70 hade ju förstås bara varit super, ännu bättre.

Men det får jag räkna med kanske tar typ fem till tio år till.

Men ett plus är i allafall att jag har börjat tänka mig mer för då jag köper godis och så, och att jag nu bara försöker ha godisdag en gång i veckan.

Men jag blir ändå inte arg på mig själv om jag skulle misslyckas, jag tänker att det är huvudsaken jag inte går upp så mycket som till 96 kg, som för några år sedan. och jag har säkert vägt ännu mer också innan jag började väga mig.

Men nog om vikten nu.

Jag skrev i förra bloggen att jag börjat läsa en bok som heter kockskola för ensamma hjärtan, typ.

Men jag tycker inte att den verkade vara nån bok för mig, jag tycker att den är så rörig är så många olika personer man får följa i olika kapitel, och jag kände i allafall att jag till slut tappade tråden helt.

Då jag läser en bok vill jag helst ha en huvudperson eller två som man får följa med under hela boken, och sen förstås några biroller vid sidan om.

Nu har jag börjat om med en bok som jag läste innan min syn började bli sämre.. Den heter Överaska mig med Pophia Kinsella, min favoritför fattare. Har läst mycket av hennes böcker, och jag tycker att det flesta av dem är bra, är typ feelgood romaner, såna gillar jag bäst.

Jag och min man har börjat se en serie också, de visar den andra säsongen nu av den på teve fyra, sjölyckan. Och jag måste säga att den är så rolig, så vi har fått skratta, under helgen har vi sett nio avsnitt av den första säsongen. Det är korta avsnitt så det är lätta att komma in i.

Men nu är det snart dags för mig att sussa i säng.

Jag måste bara berömma min man, som jag tycker är så himla duktig. Han ser till att det blir gjort mycket saker här i hemmet.

Nu i helgen har han hållit på att klamra fast en lång kabel som går till min dotters dator, så det ser mycket bättre ut, och så har han fixat och donat ibadrummet här uppe.

SÅ nu kan jag andvända det, tycker det är mycket praktiskare att duscha uppe än nere, och andra saker gör han också.

Jag är imponerad att han är så duktig. Jag vet att jag skryter nu, men han känns som typ min drömprins, som kommit ridande in i mitt liv, på häst och har tagit mig till ett mycket bättre liv, där jag mår bra, och får kärlek och vara den jag är  .

Men nu vill jag avsluta med att ge en styrkekram där ute till ni som har det svårt, och lider tex av corvid -19 eller har det svårt på annat vis.

Jag ber att det här eländet med corona snart ska vara över, och att världen snart kan återfå sin normala funktion igen.

Och jag ber att Adam Alsing ska få vila i frid, och sänder en tanke till hans nära och kära som lider av hans förlust.

Fast jag inte kände honom såkänns det lite som att man gjorde det, han var en bra programledare, och som jag mycket förstår var en väldigt fin och ödmjuk person som inte gjorde skillnad på folk han träffade.  .

Var rädda om er därute och ta hand om era nära och kära så gott det går, om inte ni kan träffas så ring eller smsa, viktigt är det ju att veta att ens nära tänker på en.

Nu ska jag sluta rabbla för i kväll, natti natti och vi hörs en annan kväll   .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Berggren - 16 januari 2021 18:05

Godkväll!...   Ja då vart det helg igen, tyvär så är det ju lite trist att helgerna går så fort. Men detta har hitills varit en riktigt lugn och bra helg, och jag har inte ens varit utanför dörren. Det ' är så skönt ibland att bara inte göra nå...

Av Åsa Berggren - 9 januari 2021 22:59

Hejsan svejsan! Oj, vad tiden går. Jag minns att jag tänkte dagen före julafton, wow, jag har hela två och en halv veckas jullov, det är länge. Men jag måste säga att tiden har gått väldigt fort, fast jag inte har gjort särskilt mycket. Men det h...

Av Åsa Berggren - 5 januari 2021 23:40

Godnatt     Tänk vad tiden går fort, och mitt julov är snart över, bara en vecka kvar. Jag har inte gjort något särskilt alls, bara myst med familjen och tagit det lugnt. Och förstås, ätit en hel del god mat och godis, men jag får ta mig en hår...

Av Åsa Berggren - 7 december 2020 20:10

Ja, det var ett tag sedan jag skrev nu, faktiskt. Det blev inte något mycker mer blogginlägg bara för att jag köpt en ny dator  . Men snart, mina vänner har jag ett helt julov att se fram emot, typ två och en halv veckas ledighet. Jag undrar vad ja...

Av Åsa Berggren - 28 augusti 2020 22:31

Hejsan! Ja, det var ett tag sen jag skrev nu, hade nästan glömt bort att jag har en blogg  . Nu är det äntligen helg, och det känns väldigt skönt med lite sovmorgon imorgon, ska jag säga. Annars har jag inte något särksilt inplanerat. Jag har k...

Ovido - Quiz & Flashcards