berggrenplace

Direktlänk till inlägg 3 april 2020

Den gamla bloggplatsen funkar nog bäst för mig, tror jag,

Av Åsa Berggren - 3 april 2020 22:32

Hej!

Nu blir det kanske lite rörigt för eventuella läsare som försöker följa mina bloggar. Nu har jag återgått till bloggplatsen, där är jag mer van och vet hur det fungerar och  det är inte heller lika mycket reklam  , dessutom vet jag hur man fixar in smilysar här.

Men som sagt var så brukar jag oftast lägga ut det jag skriver på fb, och då kommer det ändå ut det jag skriver.

Men jag är typ en vanmänniska, som vill ha saker på ett visst sätt och jag vet då hur det fungerar bäst.

Förmodligen så blir det nog den här adressen som gäller.

Nu äntligen, har helgen börjat.

Den började bra, och jag gick hem och till jobbet, blev ungefär 8000 steg, båa vägarna.

Sen satte jag mig och tränade på  min nya bästa vän, motionscykeln, jag tränade till Dr phil.

Det är ett lättsamt och bra program att träna till.

Nu kommer vårt mysrum verkligen till nytta då jag har motionscykeln där, och dessutom kan jag träna utan att bli distraherad från annat.

Det är egentligen rätt praktiskt att träna hemma, och vill jag gå på toa mitt i alltihop så är det bara att pausa. Det som är bra med min kalori och tidräknare, är att jag kan gå ifrån en stund, och ta en paus, dricka vatten eller vad jag vill, tiden stannar ändå på samma, och sen fortsätter den där jag börjar.

Men tycker nog det bästa är att göra bort allting på en gång, då jag likas sitter på cykeln. 

Sen vilade jag ett tag, och jag och min finaste man hjälptes åt med middagen som blev tacos.

I den här familjen så älskar vi tacos, är så bra helgmat tycker vi, lite festligt och gott på samma gång.

Sen såg jag och mannen på teve, vi såg en väldigt bra film som jag kan rekomendera, den hette Brittmarie. En svensk film.

Jag älskade temat i filmen, att det aldig är försent att ändra på sitt liv och följa sina drömmar, oavsett vad man gjort i sitt tidigare liv, och att aldrig ge upp.

Jag måste nog säga att jag tyckte att hon påminde lite om mig,

Som mest har levt sitt liv för att leva, så har jag kännt i många år. Att jag bara finns för att finnas till, och hjälpa mina närstående med det ka.

Och det vill jag fortfarande,men jag har äntligen förstått att mina egna behov och mitt mående är minst lika viktigt. För att jag ska orka ta hand om andra, måste jag må så bra som jag bara kan själv.

Och det är så skönt att min man förstår det, han tycker också att det är viktigt att jag ska tänka på mig själv också, och göra det jag vill och tycker är roligt i livet  .

Imorgon blir det sovmorgon och städ dag, trist men skönt då det är gjort.

Nu ska jag försöka ge dagens fem positiva saker för dagen då?


1. Är glad att jag orkade genomföra mitt pass, har hittils följt mitt träningschema.

2. Bra musik i lurarna gör mig extra glad, och ger mig mer energi i livet.

3. Är så sjukt nöjd över mitt boeende, har aldrig bott såfint, och dessutom lugnt, inte ens en fredagkväll hör man störande ljud från grannar, eller utanför.

4. Det ärså fint att komma hem och känna sig älskad, att jag duger som jag är.

5. Sovmorgon är ett underbart ord.

6. Att få somna och vakna bredvid den man älskar är så fint.


Jag måste medge att jag fick tänka en hel del innan jag kom på sakerna, men något finns alltid oftast, men ibland måste man bara fundera lite extra för att komma på det.

Godnatt och sov gott, och kom ihåg, ge aldrig upp hur svårt det än kan se ut.


Jag måste medge att jag måste tänka lite extra över den där femte saken som är positiv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Berggren - 16 januari 2021 18:05

Godkväll!...   Ja då vart det helg igen, tyvär så är det ju lite trist att helgerna går så fort. Men detta har hitills varit en riktigt lugn och bra helg, och jag har inte ens varit utanför dörren. Det ' är så skönt ibland att bara inte göra nå...

Av Åsa Berggren - 9 januari 2021 22:59

Hejsan svejsan! Oj, vad tiden går. Jag minns att jag tänkte dagen före julafton, wow, jag har hela två och en halv veckas jullov, det är länge. Men jag måste säga att tiden har gått väldigt fort, fast jag inte har gjort särskilt mycket. Men det h...

Av Åsa Berggren - 5 januari 2021 23:40

Godnatt     Tänk vad tiden går fort, och mitt julov är snart över, bara en vecka kvar. Jag har inte gjort något särskilt alls, bara myst med familjen och tagit det lugnt. Och förstås, ätit en hel del god mat och godis, men jag får ta mig en hår...

Av Åsa Berggren - 7 december 2020 20:10

Ja, det var ett tag sedan jag skrev nu, faktiskt. Det blev inte något mycker mer blogginlägg bara för att jag köpt en ny dator  . Men snart, mina vänner har jag ett helt julov att se fram emot, typ två och en halv veckas ledighet. Jag undrar vad ja...

Av Åsa Berggren - 28 augusti 2020 22:31

Hejsan! Ja, det var ett tag sen jag skrev nu, hade nästan glömt bort att jag har en blogg  . Nu är det äntligen helg, och det känns väldigt skönt med lite sovmorgon imorgon, ska jag säga. Annars har jag inte något särksilt inplanerat. Jag har k...

Ovido - Quiz & Flashcards