berggrenplace

Direktlänk till inlägg 5 januari 2021

Rubrik saknas

Av Åsa Berggren - 5 januari 2021 23:40

Godnatt  


Tänk vad tiden går fort, och mitt julov är snart över, bara en vecka kvar. Jag har inte gjort något särskilt alls, bara myst med familjen och tagit det lugnt.

Och förstås, ätit en hel del god mat och godis, men jag får ta mig en hårdkörare nu när julen snart är över.

Jag känner att det har varit skönt att vara ledig, samtidigt som jag naturligtvis också saknat jobbet och mina arbetskamrater.

Idag var jag och älskilingen ute på en prommenad, var typ 18 minus ute. Tur jag har både täckbyxor och en varmare jacka, men ansiktet är ju lite svårt att skydda trots att  jag har en halsduk som jag kan ha för ansiktet.

Nu har jag dessutom äntligen börjat komma igång med skrivandet igen, har blivit hela fyra sidor, plus att jag har fullgjort en del av min skrivskolans uppgifter, det går sakta men säkert.

Jag har ju ändrat lite i mina planer på boken. TÄnkte att jag skulle skriva om mig själv och mitt liv, men sen tänkte jag att det är bättre och skriva om någon annan, fast jag har delar av mitt liv i hennes bakrund och händelser, och dessutom är det ju lättare då att sväva ut lite mer, och allt behöver inte vara sant, och det förväntar man sig ju inte heller i en påhittad roman.

Om det nu blir så långt men, vi får se, Jag känner i allafall att det är roligt. Och med min nya dator går det betydligt bättre att skriva.

Jag har hunnit se tre bra julfilmer också på Netflix, i skrivandets stund så kommer jag inte ihåg vad de heter, men bra var de i allafall.

Imorgon blir det nog att stöka bort julen, kommer nog att sakna vår julgran, tycker liksom den är extra fin ikväll. Det är min dotter som har klätt den.

Jag måste försöka vända tillbaka dygnet igen, har blivit lite mer som mitt gamla jag, en nattmänniska, men det får jag försöka råda bot på.

Tex, nu tänker jag gå och lägga mig, godnatt och sov gott alla nattugglor, och jag hoppas att alla har haft en så bra jul och nyår som det går i dessa stunder.

Ta hand om er, och må väl.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Berggren - 16 januari 2021 18:05

Godkväll!...   Ja då vart det helg igen, tyvär så är det ju lite trist att helgerna går så fort. Men detta har hitills varit en riktigt lugn och bra helg, och jag har inte ens varit utanför dörren. Det ' är så skönt ibland att bara inte göra nå...

Av Åsa Berggren - 9 januari 2021 22:59

Hejsan svejsan! Oj, vad tiden går. Jag minns att jag tänkte dagen före julafton, wow, jag har hela två och en halv veckas jullov, det är länge. Men jag måste säga att tiden har gått väldigt fort, fast jag inte har gjort särskilt mycket. Men det h...

Av Åsa Berggren - 7 december 2020 20:10

Ja, det var ett tag sedan jag skrev nu, faktiskt. Det blev inte något mycker mer blogginlägg bara för att jag köpt en ny dator  . Men snart, mina vänner har jag ett helt julov att se fram emot, typ två och en halv veckas ledighet. Jag undrar vad ja...

Av Åsa Berggren - 28 augusti 2020 22:31

Hejsan! Ja, det var ett tag sen jag skrev nu, hade nästan glömt bort att jag har en blogg  . Nu är det äntligen helg, och det känns väldigt skönt med lite sovmorgon imorgon, ska jag säga. Annars har jag inte något särksilt inplanerat. Jag har k...

Av Åsa Berggren - 13 juni 2020 21:47

Hejsan, det var ett tag sen jag skrev sist, tyckte liksom det var dags nu  . Tänk vilka härliga tider vi går mot nu, så skönt då solen värmer och jag kan sitta ute på altanen, eller bara njuta av att gå ut en prommenad. Tyvär så är jag ju ingen r...

Ovido - Quiz & Flashcards