berggrenplace

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2020

Då var det dags igen

Av Åsa Berggren - 28 augusti 2020 22:31

Hejsan!

Ja, det var ett tag sen jag skrev nu, hade nästan glömt bort att jag har en blogg  . Nu är det äntligen helg, och det känns väldigt skönt med lite sovmorgon imorgon, ska jag säga.

Annars har jag inte något särksilt inplanerat.

Jag har köpt en ny dator, faktiskt. Tyckte att det var på tiden, då min gamla var totalt värdelös, och dessutom hade windows 8.

Jag märker en klar förbättring med denna dator, behändigare att skriva på och en betydligt bättre skärm.


Så den här datorn lär nog komma till mer andvänding.

Jag har anmält mig till en skrivskola på nätet, håller på just nu med första uppgiften. Så jag känner mig rätt inspererad.

Jag är rätt osäker på om jag verkligen kommer att skriva om mitt liv, eller om jag ska skriva om en person som haft liknande liv som mig , men då kan jag sväva ut mer i handlignen.

Svårt är ju att skriva en bok på 300 sidor om mig typ, när jag har förträngt större delen av min barndom.

Jag har faktiskt hittat en sida på nätet som heter Mendler, där man kan skriva med en psykolog.

Det känns lite annorlunda, jag har ju aldrig gått hos en riktig psykolog.

Vi har nyss börjat skriva, och hon ställer typ en miljon frågor om mig och mitt liv. Men jag hoppas detta ska hjälpa mig.

Att börja våga, ta för mig mer och tro mer på mig själv, och inte ge upp så lätt så fort någonting verkar vara för svårt för mig.

Det är så oatt det som hindrar mig från att göra saker jag egentligen vill, som att skriva tex. Det har att göra med hur jag betahandlats som barn mycket, min uppväxt.

Att jag aldrig har haft riktiga föräldrar som stöttat mig och uppmntrat mig att göra saker. Då man i stället har fått höra hur dum och lat och slarvig man är, och tjock.

OCh dessutom varit ett starkt mobbingoffer i skolan, det har naturligtvis satt sin prägel i mig.

Att jag inte kan, att jag inte duger att jag inte är tillräckligt vacker som alla andra.

Den stämpeln hos mig kan vara svår att tvätta bort, men jag hoppas det ska gå.

Den som får mig att vilja tänka mer på mig själv är min man, som visat mig att mina behov och känslor är precis lika viktiga, och för att kunna ta hand om andra är det viktigt att själv må bra också.

För det är så mycket jag vill göra här i livet, som jag egentligen brinner för. Som exempelvis detta med skrivandet.

Jag har länge älskat att skriva, det har alltid varit min dröm att få skriva en bok.

Men det är ett srort projekt och tar tid.

Dessutom vill jag ju lära mig att släppa in fler människor i mitt liv att våga lite på folk, och öppna mig. Och förstå att alla är inte de som sviker, det finns ju väldigt snälla och vänliga själar här i världen  .

En speciell person finns i mitt hjärta, och hon känns som en syster för mig., om du läser detta så börjar ditt namn på S..Vi hörs sällan och träffas sällan, men då vi väl träffas är det som om det vore igår, hon kommer alltid att finnas i mitt hjärta, hon har alltid ställt upp för mig då jag behövt henne och jag vet att jag kan skriva till henne om jag behöver det, är så sjukt glad att hon finns i mitt liv  .

Men nu ska jag sluta för ikväll, förmodligen blir det väl kanske lite fler inlägg nu, den som lever får se brukar jag säga  .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Berggren - 16 januari 2021 18:05

Godkväll!...   Ja då vart det helg igen, tyvär så är det ju lite trist att helgerna går så fort. Men detta har hitills varit en riktigt lugn och bra helg, och jag har inte ens varit utanför dörren. Det ' är så skönt ibland att bara inte göra nå...

Av Åsa Berggren - 9 januari 2021 22:59

Hejsan svejsan! Oj, vad tiden går. Jag minns att jag tänkte dagen före julafton, wow, jag har hela två och en halv veckas jullov, det är länge. Men jag måste säga att tiden har gått väldigt fort, fast jag inte har gjort särskilt mycket. Men det h...

Av Åsa Berggren - 5 januari 2021 23:40

Godnatt     Tänk vad tiden går fort, och mitt julov är snart över, bara en vecka kvar. Jag har inte gjort något särskilt alls, bara myst med familjen och tagit det lugnt. Och förstås, ätit en hel del god mat och godis, men jag får ta mig en hår...

Av Åsa Berggren - 7 december 2020 20:10

Ja, det var ett tag sedan jag skrev nu, faktiskt. Det blev inte något mycker mer blogginlägg bara för att jag köpt en ny dator  . Men snart, mina vänner har jag ett helt julov att se fram emot, typ två och en halv veckas ledighet. Jag undrar vad ja...

Av Åsa Berggren - 13 juni 2020 21:47

Hejsan, det var ett tag sen jag skrev sist, tyckte liksom det var dags nu  . Tänk vilka härliga tider vi går mot nu, så skönt då solen värmer och jag kan sitta ute på altanen, eller bara njuta av att gå ut en prommenad. Tyvär så är jag ju ingen r...

Ovido - Quiz & Flashcards