berggrenplace

Direktlänk till inlägg 13 juni 2020

Glad sommar, och må solen skina i allas hjärtan också..

Av Åsa Berggren - 13 juni 2020 21:47

Hejsan, det var ett tag sen jag skrev sist, tyckte liksom det var dags nu  .

Tänk vilka härliga tider vi går mot nu, så skönt då solen värmer och jag kan sitta ute på altanen, eller bara njuta av att gå ut en prommenad.

Tyvär så är jag ju ingen riktig badmänniska, eftersom jag ju inte kan simma. Önskar ibland att jag vore det, men känner ändå ingen större lust att lära mig simma just nu.

Jag njuter av livet, och känner mig just nu nöjd och glad. Har ju snart också semester nu i några veckor.

Jag önskar att jag kunde vara lika nöjd med min viktnedgång, men tyvär så går det rätt sakta där.

Men jag tränar som vanligt med längre prommenader och cykelturer på min motioncykel.

Men nu då det är så varmt så får jag nog cykla ute i stället, jag har ju en bra cykel som funkar.

Nu har jag tänkt att testa lchf och se om det kan vara något alternativ för mig.

Då kan man ju leva ungefär som vanligt, och en del av recepten är ju riktigt goda. man kan tex göra plättar och våfflor, fast det blir ett nyttigare alternativ.

Imorgon ska jag göra en lhcf pizza, ska bli spännande att se hur den blir.

Igår gjorde jag mina egna tacobröd, dom blev väl sådär, men dom gick att äta i allafall, och både jag och min man blev så mätta att vi klarade oss på ett tacobröd.

I normala fall kan jag äta två utan problem, fast sedan kom jag på att jag hade för mycket fiberhusk i, så det kanske var därför vi blev så mätta .

Men jag kan säga att det är väldigt dyrt med sådana där special produkter. I fredags då jag och min man var och handlade köpte jag både fiberhusk, profiber och mandelmjöl och bara det blev säkert minst 300 spänn.

Men annars kan man ju egentligen äta vanlig mat, bara man utesluter potatis, ris och pasta.

Jag brukar äta sallad till eller steka grönsaker.

Det är bara att se vilken livstil som passar en bäst.

Min man är det ju lite synd om som får testa mina olika expriment, men hitills har han inte klagat särskilt mycket.

Idag gjorde jag en egen lchf glass tex den blev inte så tokig ändå.

Jag hade sötningsmedel i i stället för vanligt socker.

Tänk er, nästa vecka är det midsommar. Jag och min mans första bröllopsdag vi får fira.

Och det känns fortfarande lika bra.

Det känns som om jag verkligen har funnit min livs kärlek, som jag kan dela både glädje och sorg med.

Han får mig att känna mig lugnare, och mer avslappnad.

Jag minns i början, det berodde ju delvis på mitt dåliga självförtroende och min dåliga ekonomi, och jag tyckte verkligen inte att jag var något att ha.

Att han borde lämna mig och hitta någon bättre, nån mer rikare, och snyggare tjej.

Men han stod hela tiden fast vid mig, och lyssnade inte på mitt prat, utan visade att han ville ha just mig.

Och sen under de här typ fyra åren så har kärleken blivit mer stabilare och starkare mellan oss.

Det känns underbart, att jag förförsta gångenpå länge, helt kan slappna av och inte söka bekymmer som jag gjort, utan acceptera läget som det är.

Och sen vet man ju inte hur länge vår lycka håller i sig, det vet ju ingen,men jag kommer i allafall att ta vara på varje ögonblick och och dag jag får må bra.

Han stöttar mig, i det jag vill göra, och uppmuntrar mig till min träning då det gäller vardaglig motion och mina rörelser för artrosen jag ska göra, ochuppmuntrar mig och säger att jag är duktig.

Men nu ska jag avsluta för ikväll, och faktiskt göra mina rörelser för ikväll.

Jag önskar eventuella läsare en fin sommar och ta handom er själva och varandra, så hörs vi då vi hörs  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Berggren - 16 januari 2021 18:05

Godkväll!...   Ja då vart det helg igen, tyvär så är det ju lite trist att helgerna går så fort. Men detta har hitills varit en riktigt lugn och bra helg, och jag har inte ens varit utanför dörren. Det ' är så skönt ibland att bara inte göra nå...

Av Åsa Berggren - 9 januari 2021 22:59

Hejsan svejsan! Oj, vad tiden går. Jag minns att jag tänkte dagen före julafton, wow, jag har hela två och en halv veckas jullov, det är länge. Men jag måste säga att tiden har gått väldigt fort, fast jag inte har gjort särskilt mycket. Men det h...

Av Åsa Berggren - 5 januari 2021 23:40

Godnatt     Tänk vad tiden går fort, och mitt julov är snart över, bara en vecka kvar. Jag har inte gjort något särskilt alls, bara myst med familjen och tagit det lugnt. Och förstås, ätit en hel del god mat och godis, men jag får ta mig en hår...

Av Åsa Berggren - 7 december 2020 20:10

Ja, det var ett tag sedan jag skrev nu, faktiskt. Det blev inte något mycker mer blogginlägg bara för att jag köpt en ny dator  . Men snart, mina vänner har jag ett helt julov att se fram emot, typ två och en halv veckas ledighet. Jag undrar vad ja...

Av Åsa Berggren - 28 augusti 2020 22:31

Hejsan! Ja, det var ett tag sen jag skrev nu, hade nästan glömt bort att jag har en blogg  . Nu är det äntligen helg, och det känns väldigt skönt med lite sovmorgon imorgon, ska jag säga. Annars har jag inte något särksilt inplanerat. Jag har k...

Ovido - Quiz & Flashcards