berggrenplace

Alla inlägg under maj 2020

Av Åsa Berggren - 16 maj 2020 22:54

Tjohejsan!

Nu var det ett tag sen jag skrev sist, så jag tänkte att det var dags att skriva några rader igen  . Tiden går så fort nu, snart är det sommar sen   har vi semester.

Jag sa till en att det måste ju bero på att man trivs med livet, nu då tiden går så fort. Han sa att det är för att man är gammal, det kändes ju lite deppigt att tänka så, liksom.

Men jag tror att jag föredrar att tänka positivit i stället, att det är för jag trivs med livet just nu. 

Det som är jobbigt just nu för mig, är det här med min artros, jag har ju varit hos sjukgymnasten och har fått ett visst antal rörelser som jag ska göra varje dag, med ett gummiband.

Jag har ju läst en hel del om artos och som jag påpekat tidigare är träning det som hjälper, förutom operation, men det får man bara om man verkligen behöver det.

Om man haltar, eller som i både min brors, och dotters fall att höften var helt trasig såfinns bara operation.

Men jag vill ju försöka undvika det så lönge det går.


Och dom här rörelserna jag fått tar kanske 10 till femton minuter för mig att göra varje dag, det är en vana jag måste få in, ungefär som att man går och äter lunch och middag, eller går och dricker vatten.

Jag försöker se dom som att jag tar min medicin varje gång jag går och lägger mig. Dessutom så har jag ju min vardagliga träning att tänka på också.

Men allt handlar om sin egen tanke, vad man är beredd att offra av sin fritid, och för min del så är ju träningen nåt bra som jag försöker få in i mitt liv.

Pluspoäng som jag liksom ger mig själv, så jag ska orkar.

Har ju redan märkt att jag fått en storlek mindre på tröjorna, exempelvis, trots att jag inte ser de siffrorna jag vill på vågen.

OCh jag har själv kännt att min kondis har förbättrats mycket bra också.

Men nu är det skönt med helg, och jag har inte gjort något särskilt alls.Vi tänkte grilla idag, men det blev så stressigt då vi for på coop och handlade att vi inte hann med det, då blev det tacos i stället och det funkar ju rätt bra det också  .

Ska försöka skriva lite mer på min bok nu, har varit väldigt slö med skrivandet i allmänhet. Jag läste någonstans att självbiografier sällan blir helt färdiga på grund av lathet, och det är sant.

Och många kanske väntar på att insperationen ska komma inhastlands när som helst, bara man sitter och ser teve eller något annat så tänker folk, att ja,, nu får jag en uppenbarelse, nu kan jag skriva tio sidor till.

Fast riktigt så funkar det inte, inte för mig i allafall.

Men jag skriver just nu på en väldigt jobbig del av mitt liv, j, egenligen så har ju större delen av mitt liv just varit jobbig, men vissa delar av det är ju alltid värre än det andra.

Men ju mer jag skriver, ju snabbare blir säkert boken färdig, sen får vi ju se om det blir nåt av den eller inte, är ju inte ens säkert att nån vill läsa eller att nåt förlag vill köpa den, men om jag skriver färdigt den så har jag åtminstone slutfört mitt uppdrag jag vill ha klart, då har jag lyckas slutföra nåt jag verkligen vill i mitt liv  .

Men nu ska jag sluta babbla för ikväll, godnatt och sov gott där ute, och var rädda om er och ta hand om er själva och era nära och kära  .



Ovido - Quiz & Flashcards