berggrenplace

Alla inlägg under december 2020

Av Åsa Berggren - 7 december 2020 20:10

Ja, det var ett tag sedan jag skrev nu, faktiskt. Det blev inte något mycker mer blogginlägg bara för att jag köpt en ny dator  .

Men snart, mina vänner har jag ett helt julov att se fram emot, typ två och en halv veckas ledighet. Jag undrar vad jag ska hitta på att fylla dagarna med då?

Alltid blir det någonting. Tänkte ta tag i min bok.

Jag håller ju på med min skrivkurs nu fortfarande, och jag måste säga att den är väldigt lärorik, får mycket att tänka på.

Jag tror faktiskt att mycket av det jag får lära mig i kursen, kan jag faktiskt ha nytta av i mitt framtida författarskap.

Min stora dröm är fortfarande att bli författare, men just nu känns det som en väldigt lång väg dit.

Men jag ska inte ge upp.

I hela mitt liv har jag tyckt om att skriva, ända sen vi fick börja skriva uppsatser i skolan. Fast jag hade och har fortfarande problem med grammatik och sånt eftersom jag ju blev underkänd i de flesta ämnena i skolan.

Men sånt går och träna tror jag, och den här skrivskolan är till stor hjälp med blandannat sådant.

Annars händer det inte särksilt mycket här, livet flyter på som vanligt ungefär och det är jag rätt nöjd med.

Jag har fått en trisskalender av min käre far, det var faktiskt fint av dem, eftersom jag inte har fått nån julkapp av dem på det senaste decenierna.

Det är spännande att skrapa en lucka varje morgon, fast hitills har jag inte vunnit ett öre. Jag har även en till kalender också, köpte på jobbet en bingolotto kalender för 100 kr, men den har inte heller gett mig någon tur ännu.

MEn skam den som ger sig  .

Tänkte avsluta med några ord i dessa coronatider:


Var rädda om varandra, ta hand om varandra, ge kärlek

till era närmaste, och säg snälla och berömmande ord.

ALla behöver vi någon typ av uppskattning, minsta

komplimang som kanske inte är så märkvärdig för en själv.

kan betyda allt för en annan.

Var inte rädd, att glädja andra människor, ge komplimanger,

om tillfälle ges, ett leende kan räcka för att förgylla någons

tillvaro, eller ett enkalt hej, hur är det med dig?.

Ge inte upp dina drömmar, oavsett hur lång tid de än kan ta,

för så länge man har hoppet och glädjen att vilja, och inte ge upp,

hur svårt det än kan vara.

Viktigt är att inte försumma din egen lycka och stolthet på vägen,

det är minst lika viktigt.

Om det någonstans just inte är den drömmen som är tänkt att bli,

finns det alltid någon annan. livet är egentligen fullt med valmöjligheter,

som man kanske inte tänkt på själv  .

Tro, hopp kärlek och respekt, tre viktiga ingredienser i livet.

Ovido - Quiz & Flashcards